Операторски Технологии

Конкуренти догонват Huawei с инвестиции в развойна и изследователска дейност

Иван Гайдаров

Всеки път, когато китайският технологичен гигант Huawei е изправен пред предизвикателства, конкурентите му просто трябва да изчакат и да извлекат ползите от това. Когато компанията получи забрана за определени пазари, за тях това означава печалба. Когато има обвинения към нея за проблеми със сигурността, за тях отново означава печалба. Когато има въпроси относно устойчивостта на веригата за доставки, също. Всичко, което трябва да направят Ericsson, Nokia и Samsung е да изчакат – колкото по-сериозни стават препятствията пред Huawei, толкова по-добре започват да изглеждат нейните алтернативи. Тези компании обаче трябва да бъдат много внимателни, когато капитализират проблемите на технологичния гигант.

Ако разгледаме по-отблизо финансовите отчети на конкурентите на Huawei, може би ще намерим доказателства за опити за оптимизация на печалбите чрез увеличаване на инвестициите в научноизследователска и развойна дейност. Разбира се, има много причини, поради които това би могло да бъде направено.

На първо място, ако Huawei се счита за лидер на пазара на радио- и трансмисионно оборудване, тази ситуация е възможност за неговите конкуренти да преодолеят пропастта. Второ, това е шанс за тях да вземат инициативата в 5G надпреварата, докато Huawei трупа имиджови щети. Числата потвърждават това.


Конкуренти догонват Huawei с инвестиции в развойна и изследователска дейност

В тази статистика за първите шест месеца на 2019 г. Huawei не е дала точни стойности, а само ангажимент за цялата година, така че това е предположение. Samsung пък не докладва за финансовите средства, инвестирани в мрежово оборудване, поддържайки репутацията си на не толкова прозрачна организациия.

Като цяло включването на Samsung с другите четири основни доставчика на мрежова инфраструктура може да изглежда странно на някого, но със със силен 5G RAN продукт южнокорейската компания определено ще заслужи мястото си до лидерите, особено на пазарите, където е направила дългосрочни, устойчиви инвестиции в научноизследователска и развойна дейност и в поддръжка на клиенти, като САЩ, Индия и Южна Корея.

След години инвестиции и работа за подобряване на потребителския опит, американският пазар дава сериозни надежди за развитие на Samsung. Без Huawei и ZTE в играта, операторите търсят надеждни алтернативи на Nokia и Ericsson, докато корейският вътрешен пазар очевидно също предлага сериозни възможности за растеж.

По отношение на 5G RAN, Samsung има конкурентни продукти в сегмента на базовите станции. Това обаче не е задължително да дава широта на портфолиото, нужно, за да се конкурира в световен мащаб. Подобна екосистема е скъпа за изграждане и поддръжка.

Инвестициите в научноизследователска и развойна дейност е важен показател за оценка на доставчиците и ще привлече интереса на потенциалните клиенти. При Ericsson, нивото от 18,7% инвестиции в тази сфера на практика е увеличение спрямо 14% и 15%, изразходвани съответно през 2015 и 2016 г. Инвестициите на Nokia също са нараснали в рамките на този период, въпреки че като цяло постоянно се колебаят около това ниво - 20,5% и 21,2% за 2018 и 2017 г.


Конкуренти догонват Huawei с инвестиции в развойна и изследователска дейност

Huawei харчи повече в реално изражение от своите конкуренти, но има и много по-широк обхват. Ericsson се фокусира предимно върху мобилните телефони, докато Nokia има както мобилен, така и фиксиран бизнес. Едновременно с това генерира плащания от предишните си славни дни като водещ производител на мобилни телефони.

Huawei има интереси в много повече посоки. Технологичният гигант се фокусира не само върху мобилните и фиксираните мрежи, но също така оперира в сферата на презокеанските кабелни проекти, корпоративната сфера, а потребителската дивизия на компанията вече има най-голям принос за общите приходи. Само в потребителската единица, Huawei инвестира средства за научноизследователска и развойна дейност на смартфони, лаптопи, носима електроника и нова операционна система, която потенциално да замени Android на Google.

Тази цифра от 8,38 милиарда долара винаги трябва да се има предвид при сравняване на инвестиции в научноизследователска и развойна дейност на конкурентните организации, но също така тя трябва да се отнесе спрямо по-широката експозиция на бизнеса на Huawei.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X