Операторски Технологии

Потребителите на Apple и Samsung са единствените, лоялни към марката на смартфона си

Иван Гайдаров

Ново проучване на IHS Markit разкрива, че като се изключат Apple и Samsung, хората не са лоялни към марките смартфони.

Този извод се основава на многонационално проучване (САЩ, Бразилия, Великобритания, Германия, Япония и Индия), проведено миналата година, в което IHS се обръща към респондентите с въпрос какво ги кара да изберат определен мобилен телефон. Най-често посочената причина е хардуерът.

Разбираемо, марката, която привлича най-голяма лоялност, е и най-скъпата - Apple. Единственият друг подобен бранд е Samsung. Това са и двете компании, които харчат най-много за маркетинг. Apple и Samsung общо се радват на лоялността на 69% от респондентите, докато всички останали взети заедно - едва на 33%.

"Apple и Samsung работят усърдно в продължение на много години за изграждането на своите марки, като харчат много за маркетинг и реклама, за да поддържат високи нива на лоялност сред потребителите", казва Джеймс Алисън, анализатор в IHS, и добавя: "В резултат на това те остават в страни от натиска, на който са подложени останалите производители на смартфони. Фактите сочат, че те оперират в среда на много по-интензивна конкуренция, тъй като се борят за всеки процент пазарен дял, без реално да се възползват от бранда си."

IHS не даде конкретни стойности за двете компании по отделно, но според анализаторите лидер по потребителска лоялност е Apple. Доколко то се свежда единствено до марката, е спорен въпрос. Тъй като Apple използва различна операционна система и екосистема от приложения от всички други производители на смартфони, всъщност тази лоялност може да се окаже по-скоро въпрос на прагматизъм, отколкото конкретно предпочитание.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X