Операторски Технологии

Глобална платформа на ITU ще помага при кризата с COVID-19

Владимир Владков

"Никога досега телекомуникационните мрежи не са били толкова жизненоважни за здравето и безопасността, за функционирането на икономиката и обществото, както по време на кризата с COVID-19. В резултат инструктирах моя екип да задейства без забавяне съществуващата регулаторна платформа на ITU, за да помогнем на страните и на индустрията с нарастващия натиск върху глобалните мрежи", пише в изявление на генералния секретар на Международния телеком съюз Хоулин Зао.

Според него, има риск за способностите ни "да даваме на здравните работници навсякъде инструментите, от които се нуждаят, за да изпълняват своите задължения, да разрешим на всички, които могат да работят от дома, да търгуват онлайн, да гарантираме, че стотици милиони деца и младите хора продължават да учат и да поддържат връзка с близки, където и да са."

Целта на платформата, която ITU стартира, е подпомогне националните регулатори и заинтересовани страни от сектора, за да се гарантира, че мрежите са устойчиви и телекомуникационните услуги са достъпни за всички в максимална степен чрез споделяне на най-добри практики и инициативи, предприети по време на кризата с COVID- 19. Платформата ще събира подходяща и достоверна информация и експертиза за действията, които политиците, телеком регулаторите и други в регулаторната общност могат да използват, за да гарантират, че техните телекомуникационни мрежи и услуги обслужват нуждите на техните страни.

Новата платформа "Global Network Resiliency Platform" (#REG4COVID) е достъпна на сайта на ITU. Първоначално тя ще служи като информационен инструмент, но скоро ще бъде разширена, за да осигури интерактивна платформа за непрекъснато споделяне по време на цялата тази криза и след нея", допълва Зао.

В платформата ще се споделя информация за инициативи, които регулаторите и операторите въвеждат в области като:
  • Готовност за извънредна ситуация
  • Наличие на широколентова свързаност, ценова достъпност, възможности за достъп
  • Качество на услугата (управление на трафика, приоритизиране на трафика) и качество на изживяването
  • Защита на потребителите
  • Стратегии за универсална услуга





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X