Телеком Услуги

Испанските оператори помолиха потребителите да не злоупотребяват с мрежата

Владимир Владков

Всички големи испански оператори излязоха с общо изявление, с което помолиха потребителите за честна и разумна употреба на интернет през следващите седмици.

Много компании стимулират служителите си да работят от дома си, а в някои страни правителството наложи тези правила. През последните дни епидемията от коронавирус в Испания се развихри и в страната бе въведено извънредно положение.

В отговор испанските телекоми призоваха клиентите да бъдат пестеливи при използването на техните услуги и продукти за свързаност. Мрежите вече са сериозно натоварени, въпреки че това натоварване ще стане още "по-агресивно", тъй като все повече хора остават в домовете си.

В Италия WhatsApp отчете 20% увеличение на броя съобщения и обаждания на годишна база, а Microsoft заяви, че е наблюдава 100% ръст в използването на своето приложение за корпоративна продуктивност Teams. Изпълнителният директор на Telecom Italia Луиджи Губитоси заяви, че има увеличение на 70% от интернет трафика през стационарната мрежа, отчасти благодарение на приложения за поточно видео и игри като Fortnite и Call of Duty.

Тъй като домашните широколентови мрежи не са проектирани по всяка вероятност за толкова бързо увеличаване на използването на данни, и то непрекъснато през целия ден, мрежите ще се претоварят много бързо, тъй като и родителите, и децата "се борят" за мрежови ресурси. Като предпазна мярка испанските телекомуникации помолиха клиентите да се придържат към няколко добри практики в опит да поддържат някакъв вид толерантно изживяване:
Да свалят само документите, които са необходими незабавно, другите документи могат да бъдат изтеглени в ненатоварени часове от денонощието
Да изпращат връзки към обемистите файлове, а не да прикачват документа към е-писмо
Да използват фиксирана мрежа, където е възможно, а не мобилната
Да запазят използването на приложения за свободното време, игри или поточно видео за ненатоварените часове.

Операторите се опитват да увеличат капацитетите си, като пуснат в експлоатация повече оборудване и увеличат капацитета на съществуващото, но тези проекти отнемат време. Може да отнеме дни или седмици за увеличаване на капацитета на цялата мрежа. Тези дейности могат да се оприличат на начина, по който се увеличават услугите в морските курорти през ваканционния сезон.

Вероятно мрежите ще се "сдобият" с извънреден тест, за който не са подготвени. Той може да убеди клиентите да бъдат по-отговорни с начина, по който се използва интернет, което ще помогне. Но предизвикателство може би ще се засили през следващите седмици.

Снимка на TheAndrasBarta от Pixabay




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X