Телеком Услуги

Covid-19 като витрина за телемедицинските услуги в комуникационния сектор

Иван Гайдаров

Физическото дистанциране и ограничителните мерки, свързани с пандемията от Covid-19, се превърнаха в глобална витрина за възможностите на индустрията на телемедицината. Редица телекомуникационни компании стартират нови услуги, които директно отговарят на необходимостта на обществото от виртуални консултации с лекар по време на изолацията, особено когато става дума за диагностициране на новия коронавирус, обясняват от аналитичната компания GlobalData, която анализира десет достъпни в търговската мрежа директни B2C здравни услуги. Организацията открива някои широко застъпени общи тенденции в бизнес моделите на респондентите от телекомуникационния сектор.

B2C телемедицинските и здравни услуги от разстояние към момента имат проста структура и в много случаи са ограничени до онлайн консултации за лечение на широкоспектърни заболявания, включително диагностицирането на COVID-19.

По отношение на B2B частта, много доставчици вече развиват ИТ решения и платформи за медицинската и болничната индустрия. Някои от тях имат изградени традиции в предлагането на сигурни платформи за обмен на данни, телекомуникационни решения и други инструменти за широката екосистема от медицински услуги, фармацевтичната индустрия, болниците и застрахователите, необходими за лечението на един пациент, като платформата Evita на Swisscom например.

Ема Мор-МакКлун, директор по услугите в GlobalData, коментира: "Някои оператори вече развиват сериозно телемедицинските услуги, особено в отговор на глобалната пандемия, като осигуряват на потребителите решения за дистанционни видео или телефонни консултации. Тези решения включват или отстъпки и стимули за клиентите на тяхната собствена мрежа, или се предлагат на по-широка основа за набор от премиум модели. "

Телекомите могат да добавят своя собствена стойност към дигиталните здравни услуги чрез директно таксуване за еднократни разговори или абонаментни такси, за да улеснят по-лесното разплащане. В по-голямата си част обаче компаниите ще трябва да си партнират с организации от здравния сектор, тъй като тази екосистема е сложна за разбиране, критична по значение и прекалено експертна. Затова и телекомуникационните оператори трябва да се стремят да използват своите собствени иновации и научноизследователски и развойни достижения, за да откриват стартиращи компании и инициативи, в които след това могат да инвестират като възможност за създаване на нови B2B портфейли.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X